سطح زبان انگلیسی من چیه؟

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

سطح زبان انگلیسی من چیه؟

سطح زبان انگلیسی من چیه؟

سطح زبان انگلیسی من چیه؟ پاسخ به این سوال نیازمند تعاریفی از سطوح زبان انگلیسی هست که در اینجا مطرح میشه. سطح بندی زبان آموزان در قدیم الایام به صورتBeginner، Elementary، Preintermediate، Intermediate، Upperintermediate، Advanced  بود. مثلن حدود ۱۵، ۱۶ سال پیش پشت جلد کتاب های Headway این لغات رو مینوشتن. بدین ترتیب زبان آموز از سطح مطالعه زبان خودش اطلاع داشت. همچنین، کتابهای داستان انگلیسی رو در سطوح stage 1، stage 2 الی stage 6 سطح بندی می کردن. بدین ترتیب زبان آموز میتونست سطح خودش رو در هنگام مطالعه زبان تشخیص بده. و مطابق با اون کتاب مناسب تهیه کنه.

سطح زبان انگلیسی به روش نوین

اما چند سال پیش استانداری به نام Common European Framework که همون CEF باشه اومد و سطح بندی کلی برای زبان های اروپایی وضع کرد. این چهارچوب مشترک زبان هایی اروپایی سواد زبان آموزان رو به A1، A2، B1، B2، C1 و C2 رده بندی کرد.

در این رده بندی تعاریف کمی و توصیفی دقیقی برای زبان آموز وجود داره که در اینجا گنجانده نمیشه ولی تا حدی به این قضیه می پردازیم.

برای مشاوره و تعیین سطح میتونید شماره تماس خودتون رو در فرم زیر برای ما ارسال کنید تا با شما تماس گرفته بشه.


    به عنوان مثال کسی که سطح A یعنی A1 و A2 رو به اتمام میرسونه میتونه خودش رو معرفی کنه و در مورد زندگی روزمره خودش صحبت کنه، اصطلاحات غیر انتزاعی روزمره زبان رو متوجه بشه و از اونها استفاده کنه و همچنین به آرامی صحبت کنه البته در جاهایی برای صحبت کردن یا فهمیدن نیاز به کمک داره. نکته مهم اینجاست که تعریف های گفته شده بسیار خلاصه هست و تعریف دقیقتر رو می تونید در اینجا داشته باشید.

    سطح زبان انگلیسی مطابق با دیگر استاندارد ها

    استانداردهای دیگری برای تعیین سطح زبان آموز هست که حتمن اسمشون رو شنیدید. یکی از اونها همون International English Language Testing System  یا همون IELTS خودمون هست. این آزمون تعیین سطح زبان، در قالب ۴ مهارت listening، speaking، reading و writing برگذار میشه و از هر کدوم آزمون دهنده نمره ای بین ۱ الی ۹ میگیره و میانگین این چهار نمره، نمره کل داوطلب هست. در مورد آزمون IELTS  یک مقاله دیگر در همین سایت هست که میتونید بخونید ولی مقایسه نمره ۱ الی ۹ در مقایسه با CEF  به صورت زیر هست.

    مقایسه بالا میتونه نمره آیلتس احتمالی رو برای زبان آموزی که مطابق با CEF مطالعه میکنه رو نشون بده.

    همچنین آزمون تعیین سطح دیگری به نام Test Of English as a Foreign Language یا همون آزمون TOEFL هست. که اون هم در قالب چهار مهارت ذکر شده برگذار میشه. در هر چهار مهارت نمره ای بین ۱ الی ۱۲۰ به داوطلب داده میشه و مثل IELTS میانگین نمره به عنوان نمره کل اعلام میشه.

    استاندارد TOEFL در مقایسه با IELTS در جدول زیر اورده شده.

    استاندارد های دیگری هم هست که خیلی مطرح نیستن و در اینجا از تعریفشون صرفه نظر میکنیم.

    تعیین سطح زبان انگلیسی

    حالا به سوال “سطح سواد زبان انگلیسی من چیه ؟” میرسیم. برای اینکه سطح سواد انگلیسی شما مشخس بشه باید مورد سنجش قرار گرفته بشه. این کار با یک آزمون تعیین سطح یا توسط کسایی که توصیفات سطح بندی زبان رو بلدن میتونه انجام بشه. آزمون های تعیین سطحی که معرفی شد خیلی گرون هستن. ولی آزمونی به نام Oxford Placement Test وجود داره که تقریب خوبی از سواد فرد میتونه نشون بده. البته در فرمی که در بالا هست میتونید شماره تلفن خودتون رو ارسال کنید تا برای تعیین سطح با شما تماس گرفته بشه.

    تیم کلاسهای اینترنتی

    درباره نویسنده



    نظرات کاربران



    دیدگاهتان را بنویسید

    مطالب مرتبط



    محصولات جدید

    جستجو کنید ...

    تبلیغات

    سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
    مکالمه را شروع کنید
    سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
    ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم